Hoe u uw oude basboot er als nieuw uit kunt laten zien - Wired2Fish

2022-10-16 05:50:53 By : Ms. Tracy Zhang

Als je de afgelopen jaren een van mijn artikelen hebt gelezen, weet je heel goed dat ik niet noodzakelijkerwijs koop in het hele glanzende, gloednieuwe bootdingen.Ik zou graag een nieuwe, glanzende boot willen, maar ik weiger er een te betalen.Dus ik ben al meer dan een decennium met mijn 21 jaar oude basboot aan het rollen met absoluut geen spijt.Het is betaald en het werkt prima.Ik kon er niet blijer mee zijn.Hoewel ik mijn boot als een werkvoertuig beschouw, moet ik toch een beetje waardigheid hebben over dingen.Vorig jaar werd mijn boot eindelijk zo smerig dat ik overweeg om een ​​nieuwe (voor mij) basboot te kopen.Het was de hoofden om de verkeerde redenen.Na alle bas die ik over zijn gangen heb gezwaaid en alle kleine kreken waarin hij sloop en schraapte, toonde hij zijn leeftijd en begon ik me een beetje te schamen, als ik eerlijk ben.De vorige eigenaar heeft er blanke lak voor auto's op gespoten alsof je een bandglans op een band zou spuiten en het begon af te schilferen, te vervagen en geel te worden.Het zag er eerlijk gezegd verschrikkelijk uit.Ik begon rond te vragen bij mijn groepen vissersvrienden en in plaats van advies te krijgen over nieuwe boten, merkte ik dat ik werd aangespoord om Pro-Tec-producten te proberen.Er was een hoop hype over dit bedrijf en zijn verschillende producten op prikborden en Facebook, dus ik dacht dat ik ze een kans zou geven voordat ik een hoop geld in een nieuwere boot dumpte.Als het werkte, zou ik mezelf mogelijk tienduizenden dollars kunnen besparen.Afgezien van het verwijderen van alle hardware, was het proces helemaal niet moeilijk.Binnen een paar dagen zag mijn boot eruit alsof hij net van de showroomvloer was gerold.Ik ben geen technische man en ik ben erg ongeduldig, dus geloof me als ik zeg dat het proces helemaal niet slecht was.Nu, meer dan een jaar nadat we de boot hebben gerestaureerd, biedt bijna elke keer dat ik bij een tankstation stop, iemand aan om hem te kopen.Ik heb een van de mooiste (en goedkoopste) basboten in de stad.In dit artikel ga ik je door het hele proces leiden;geen franje of leuke dingen.Dit is precies wat we hebben gedaan om leven te brengen en een hoop inruilwaarde toe te voegen aan mijn oude basboot.Je bladert door zowel voor als na foto's van mijn boot.Het is ook belangrijk dat je weet dat ik op geen enkele manier verbonden ben met Pro-Tec.Het zijn gewoon goede dingen die gewoon werken.Ik waardeer elk bedrijf met een blauwe kraag dat een kwaliteitsproduct maakt.Toen ik een jonge, brak en alleenstaande viszwerver was, hield ik deze boot jarenlang buiten mijn waardeloze huurwoning.Je kunt zien hoeveel schade de zon eraan heeft toegebracht.Toen maakte het me niet zoveel uit.Het was een werkvoertuig en een middel om een ​​salaris te krijgen.Zowel aan bakboord als aan stuurboord zag mijn boot er verschrikkelijk uit.Het slechte blanke lakwerk bladderde af, de kleur eronder werd geel en de hele boot zag eruit als een slechte zonnebrand.Ik heb geprobeerd om de motorkap er mooi uit te laten zien, maar met alle uren die ik op het water doorbracht, raakte het steeds meer in de vergetelheid.De watervlekken waren niet meer onder controle en wat ik ook deed, ik kreeg ze niet weg.In alle eerlijkheid, dit is het slechtste deel.Dit is het moment waarop u de buitenkant van uw boot stuk voor stuk moet afbreken.Schoenplaatjes, clamshells, voorruit, trollingmotor... het moet allemaal weg, man.Ik weet dat het een koninklijke pijn in de kont is.Het is echter belangrijk om met een volledig schone lei te werken.Zorg ervoor dat u elke schroef en bout die u verwijdert, opslaat en labelt.Doe ze in kleine Ziplock-zakjes om ervoor te zorgen dat je precies weet waar ze zijn als het tijd is om alles weer in elkaar te zetten.Dit is een "quick fix" die veel booteigenaren tegenwoordig gebruiken.In plaats van de gelcoat te herstellen, spuiten ze blanke lak voor auto's over de hele boot, net zoals je bandenglans op een band zou spuiten.Er is echter één groot probleem: blanke lak voor auto's is stijf en glasvezel (uw boot) buigt tijdens gebruik.Hierdoor ontstaat er na verloop van tijd een lelijke scheiding, die je op deze foto's kunt zien.Het ziet eruit als een afbladderende zonnebrand.Nat schuren is een zeer belangrijk onderdeel van dit proces.Het verwijdert alle blanke lak of onzuiverheden van uw glasvezel.Op mijn boot zijn we begonnen met schuurpapier met korrel 800.Daarna gingen we van korrel 1000, naar korrel 1500, helemaal naar korrel 2000.Het belangrijkste onderdeel van nat schuren is om er absoluut zeker van te zijn dat het papier nat blijft.Wanneer het water helder wordt, weet je dat de oxidatie verdwenen is en dat het tijd is om een ​​hogere korrel te gebruiken.Tijdens dit proces hebben we geleerd dat een theelepel Dawn-afwasmiddel in de wateremmer een hoop kan helpen.Het zorgt ervoor dat het plastic van de gelcoat zich niet ophoopt op het schuurpapier, waardoor het langer meegaat.Zodra uw schuurpapier met korrel 2000 niet meer grijpt en soepel over het oppervlak glijdt, is het tijd om de boot te wassen met Pro-Tec Wash and Gloss.Je hoeft er niet te gek mee te doen.Zorg ervoor dat u alle natte schuurresten van het oppervlak verwijdert.Nadat het oppervlak schoon was, brachten we Pro-Tec Nu Paint Moisturizer met de hand aan.Dit specifieke product is ontworpen om het verfoppervlak te verjongen en de glans en glans terug te brengen in oude en geoxideerde gelcoat-oppervlakken.We laten het ongeveer 45 minuten "weken".Vervolgens hebben we de Nu Paint Moisturizer verwijderd met een high-speed buffer en een wollen pad.De buffer liep tijdens deze stap tussen de 2.200 en 2.600 RPM.Tijdens deze stap is het noodzakelijk om de buffer in beweging te houden en het wollen kussen vochtig te houden.Te allen tijde, wat er ook gebeurt.Nu is het tijd om uw boot nog een keer te wassen.Verwijder de onzuiverheden voorzichtig met Wash and Gloss en breng vervolgens met de hand Pro-Tec Sealant Polish aan.Dit is een polymeerafdichtmiddel dat hecht aan uw gelcoat.Het is bedoeld om langdurige glans en bescherming te bieden tegen UV-stralen, vuil en ander vuil dat je tegen kunt komen.Net als bij het waxen van uw trekvoertuig, verwijdert u de Sealant Polish met de hand nadat deze is opgedroogd met een microvezeldoek.Mensen complimenteren mijn pas gerestaureerde boot altijd, maar ze zijn benieuwd hoe lang hij eigenlijk meegaat.Als u hem onderhoudt en verzorgt, gaat de strakke look net zo lang mee als u uw boot bezit.Maar je moet er wel voor zorgen.Ik gebruik Pro-Tec Showroom Conditioner elke keer als ik van het water kom.Ik woon een paar seconden van onze boothelling, dus terwijl ik mijn livewells laat leeglopen om water op mijn garagevloer te vermijden, zal ik ongeveer 45 seconden besteden aan het afvegen van mijn boot met Showroom Conditioner.Het behoudt niet alleen de glans, maar het verwijdert ook eventuele vuil- of schuimlijnen van uw romp en biedt extra UV-bescherming.Als je van modderig water houdt zoals ik, is dit een must-have.Het werkt beter dan elk ander afveegproduct dat ik tot nu toe heb gebruikt.Dit is een boot die niet is en nooit is bevallen.Ik schiet in binnenwateren, slijp langs de rivieren en begeleid visreizen vanuit deze rig.Dit is mijn werkauto.Geen showstuk.Vergelijk deze foto met de foto's aan het begin van dit artikel.Het is een nacht/dag verschil.Ik kan eigenlijk niet veel anders zeggen.Ongeveer een of twee keer per maand breng ik een paar minuten door in mijn winkel en veeg de motorkap af met Pro-Tec Water Spot Remover.Het is 100% biologisch afbreekbaar en FDA-veilig.Het ontkalkt hardwatervlekken veroorzaakt door kalk en andere mineralen in het water.Ik weet niet wat erin zit, maar het haalt alle smurrie en hard watervlekken van je motorkap die door de jaren heen zijn ontstaan.Ik zou onmogelijk enthousiaster kunnen zijn over hoe geweldig mijn boot eruitziet.Nogmaals, ik heb me nooit al te veel zorgen gemaakt over het uiterlijk van mijn vistuig, maar het voelt zeker goed als het eruit ziet als een gloednieuwe boot.Zonder dit Pro-Tec-systeem dat ik gebruikte, had ik waarschijnlijk tienduizenden uitgegeven aan een gloednieuwe boot.Ik ben zeker blij dat ik het volgehouden heb en de tijd heb genomen om dit te doen.Als je een knapperige oude basboot op je oprit of tuin hebt, breng dan een weekend of twee door en schakel dit uit.Je zult er absoluut geen spijt van krijgen.