Project Dreamboat - Dumpster Boat - Florida Sportsman

2022-08-15 02:19:15 By : Mr. Andy Zhang

[bc_video video_id="5846943216001" account_id="1079334796001" player_id="default"] Tony Chipilov is een man wiens kennis van bootconstructie beperkt was tot "te veel naar Project Dreamboat kijken", en wiens enige ervaring met boten was "altijd een .”Na te hebben genoten van een vakantieboottocht in de Florida Keys met zijn vrouw op een opblaasboot, wilde Tony meer.Toen hij de aanblik van een vergeten containerwrak zag, zag hij een kans.Nadat hij met de eigenaar van de container had gesproken en de details van het eigendom had uitgewerkt (er waren geen VIN-nummers zichtbaar), regelde Tony een aanvraag voor een "zelfgemaakte" titel.Met de hulp van vijf vrienden, die samen met hem de boot op een trailer worstelden, werd de boot verplaatst naar zijn garage in Broward County.Beginnend met het verdrijven van kolonies mieren en termieten en hun rotte multiplex buffet, werd al snel duidelijk dat er niets anders te redden viel dan de romp zelf.Tony begon een sloopproject met Tyvek-pakken, maskers en honderden paar rubberen handschoenen.Met het dek en de kap verwijderd en alleen een kale romp over, zaten voor hem de botten van wat hij hoopte dat hij dichter bij zijn droom zou komen, de vrijheid om de mangroven en flats te runnen, op jacht naar de volgende hap met zijn vrouw.Hoe bouw je nu een boot?Tony maakte zich snel vertrouwd met de bronnen die online beschikbaar waren.Hij bracht een lange reeks nachten door met het kijken naar YouTube-video's en via bootforums vond hij advies en aanmoediging van anderen die meer ervaring hadden met dit proces.Beginnend met 3/4-inch marine multiplex aan beide zijden beglaasd, dook Tony erin en construeerde een nieuwe spiegel.Terwijl hij leerde, werd hij zich zodra hij de spiegel voltooide bewust van composietmaterialen en besloot dat de rest van het project zou worden opgebouwd uit 1/2-inch H60 Divinycell en 3/4-inch Honeycomb.Om de stringers te vervangen, maakte Tony vormen van hout en bracht deze in de lengte aan langs de hele bodem voor de drie stringersecties.Deze vormen werden gevuld met uitzetbaar schuim dat het patroon aan glas zou geven na het verwijderen van de houten vormen.Glas over het schuim met gehakte strengmat en 1708-doek en ze aan de romp hechten, zorgde voor een solide basis.Na het in kaart brengen van de bedrading en het optuigen van PVC, werd het dek gemodelleerd en voltooid met composietplaten samen met hetzelfde doek als de stringers.Tony had besloten dat de oorspronkelijke runabout-stijl niet praktisch zou zijn.Zijn visie van een versierde platte skiff zou meer geschikt zijn.Bij het plannen van zo'n indeling was een diagram nodig voor de ruimte op het binnendek met voldoende opslagruimte, een brandstoftank van 12 gallon, een console, enz. Op zijn computer werkte Tony dingen uit om er zeker van te zijn dat hij niets over het hoofd zag.Binnenruimten die niet nodig waren voor opbergvakken werden gevuld met schuim voor drijfvermogen en ondersteuning voordat het raamwerk aan elkaar werd geglazuurd.Eindelijk klaar voor een dekkap, dit begon op een boot te lijken.Tony beschreef me hoe hij soms ontmoedigd was en hoe hij zich afvroeg of hij meer had afgebeten dan hij kon kauwen.Maar een foto op zijn bureau van het helderblauwe water van een naamloze flat in de Keys hield hem scherp.Bij elke hik onderweg stelde Tony zich zijn boot op deze foto voor op een mooie dag.Na het installeren van het dek en het snijden in luikopeningen, kwamen de leuke projecten die het meeste opleveren in zicht.Maar eerst, met een 15-gallon luchtcompressor, DA-schuurmachine, $ 19 haakse slijper, Dremel-gereedschap en ShopVac in de hand, was het tijd voor stroomlijning en schuren.Met behulp van anderhalve liter gelcoat plamuur werden alle voegen opgevuld en werden inconsistenties in alle vlakke oppervlakken aangepakt en gecorrigeerd.Meer Tyvek pakken en handschoenen volgden en het verfijnde oppervlak werd kleurklaar gemaakt.Met het slijpen uiteindelijk achter hem, staarde een leeg canvas wachtend op verf naar hem terug.Er werd besloten tot een gespoten afwerking en met een nieuw gelcoat-spuitpistool, 3 gallons High ISO White Gelcoat samen met 2 gallons Duratec hoogglans gelcoat-additief in de hand Tony was bereid om zijn eerste boot te spuiten en had genoeg materiaal om eventuele verrassingen mogelijk te maken .De resultaten waren opmerkelijk en Tony bewonderde de gloednieuwe flats-boot die voor hem klaar lag om te worden opgetuigd.Het installeren van een teakhouten rub-rail en wat interieurafwerking volgden samen met een console die hij bij een maritieme leverancier kocht.De boot was bedraad voor verlichting, elektronica, een audiosysteem en er werd een BayStar hydraulisch stuursysteem geïnstalleerd.Op het dek werden vier waterdichte luiken toegevoegd, samen met roestvrijstalen opvouwbare schoenplaten.Om het project af te ronden gebruikte Tony LED-verlichte schakelaars en navigatieverlichting en installeerde hij zijn geluidssysteem en een Simrad GO7 multifunctionele unit.Het enige werk dat hij niet helemaal alleen deed, was het installeren van de motor.Na lang wikken en wegen besloot hij een nieuwe 60 pk sterke Suzuki op deze kleine 14-voeter te monteren en riep hij de hulp in van de dealer om de motor op te hangen.Gedurende het hele proces bleef Tony terugkomen op hoe structureel de boot was.'Stijf als een rots,' zei hij tegen zijn vader, terwijl ze haar naar het water brachten voor haar eerste reis.Zijn vader antwoordde: "Het zal waarschijnlijk zinken als een."Al dit werk werd gedaan op blind vertrouwen.Tony had nog nooit gezien hoe de boot in het water lag of liep.Ik moet me afvragen hoe het gevoeld moet hebben om zo'n formidabel project te voltooien zonder te weten wat je zou bereiken.Helemaal niet onder de indruk van de mogelijkheid van mislukking, liep Tony naar de oprit om erachter te komen.Wat aanvankelijk een beetje overkill leek op de energieafdeling, was verre van dat.De boot kan het vermogen gemakkelijk aan en biedt een gemakkelijke cruise van 27 mph en een topsnelheid van 41 mph.De dag dat we filmden kregen we een beetje meer wind en veel meer boot-wakes dan ik had gewild, maar Tony's kleine skiff at de karbonade en werd wakker met enthousiasme.We sloten onze shoot af en Tony laadde de boot op de trailer, op weg naar Islamorada voor de eerste reis die hij al die tijd in gedachten had.Tony stond op het punt zijn droom waar te maken.De 'gevonden boot' en mevrouw Chipilov, van wie we vermoeden dat het een zeer, zeer tolerante echtgenoot is.De "gevonden boot" en mevrouw Chipilov, van wie we vermoeden dat het een zeer, zeer tolerante echtgenoot is.Oude dek, dop en hardware werden weggegooid.Nieuwe stringers worden geïnstalleerd.Geprepareerd en klaar voor nieuwe gelcoat.Niet slecht voor een eerste poging met een gelcoat spuitpistool.Composietsteunen voor voordek en kanon, met 12-gallon brandstoftank naar voren.Tony's voltooide boot ziet er prachtig uit en is perfect comfortabel voor Keys-reizen.De 'gevonden boot' en mevrouw Chipilov, van wie we vermoeden dat het een zeer, zeer tolerante echtgenoot is.De "gevonden boot" en mevrouw Chipilov, van wie we vermoeden dat het een zeer, zeer tolerante echtgenoot is.Oude dek, dop en hardware werden weggegooid.Geprepareerd en klaar voor nieuwe gelcoat.Niet slecht voor een eerste poging met een gelcoat spuitpistool.Composietsteunen voor voordek en kanon, met 12-gallon brandstoftank naar voren.Tony's voltooide boot ziet er prachtig uit en is perfect comfortabel voor Keys-reizen.Geef een cadeau |AbonneedienstenBekijk alle Special Interest-tijdschriftenOntvang de beste verhalen van Florida Sportsman rechtstreeks in je inbox.Alle abonnees van Florida Sportsman hebben nu digitale toegang tot de inhoud van hun tijdschrift.Dit betekent dat je de mogelijkheid hebt om je magazine te lezen op de meeste populaire telefoons en tablets.Om aan de slag te gaan, klikt u op de onderstaande link om mymagnow.com te bezoeken en te leren hoe u toegang krijgt tot uw digitale tijdschrift.Aanbieding alleen voor nieuwe abonnees.